یافته جدید محققان درباره ارتباطات سلولی در بیماری کاشکسی

محققین در مطالعه ای جدید نشان داده اند که لیگاند خارج سلولی Wnt7a به طور موثری با تحلیل عضلانی ناشی از کاشکسی مقابه می کند و این امر از طریق فعال سازی مسیر آنابولیک AKT/mTOR صورت می گیرد که به موجب آن مانع از دست رفتن عملکرد سلول های بنیادی و توده عضلانی می شود.

 

محققین در مطالعه ای جدید نشان داده اند که لیگاند خارج سلولی Wnt7a به طور موثری با تحلیل عضلانی ناشی از کاشکسی مقابه می کند و این امر از طریق فعال سازی مسیر آنابولیک AKT/mTOR صورت می گیرد که به  موجب آن مانع از دست رفتن عملکرد سلول های بنیادی و توده عضلانی می شود.

 این مطالعه نشان داده است که تیمار با Wnt7a مانع از تحلیل عضلانی و بهبود تمایز سلول های بنیادی عضلانی می شود. این مطالعه حاکی از عملکرد دو گانه Wnt7a در عضلات اسکلتی است: از یک طرف موجب فعال سازی مسیر پیام رسانی مذکور شده و موجب تقویت توده عضلانی می شود و از طرف دیگر موجب تکثیر و تمایز سلول های بنیادی عضلانی می شود که برای بازسازی عضلانی الزامی است. این یافته Wnt7a را کاندیدای امیدوار کننده ای برای درمان بیماری های تحلیل برنده عضلانی در انسان معرفی می کند.

Reference:https://www.cell.com/molecular-therapy-family/oncolytics/fulltext/S2372-7705(20)30003-6?_returnURL=https%3A%2F%2Flinkinghub.elsevier.com%2Fretrieve%2Fpii%2FS2372770520300036%3Fshowall%3Dtrue

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZQco