پیگیری توسعه گردشگری سلامت در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و یکی از اعضای هیات مدیره شرکت مدیریت صادرات ATI که به پیشنهاد وزارت امورخارجه جهت توسعه گردشگری سلامت مورخ 18 اردیبهشت ماه 1401 در محل ستاد برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد و یکی از اعضای هیات مدیره شرکت مدیریت صادرات ATI  که به پیشنهاد وزارت امورخارجه جهت توسعه گردشگری سلامت مورخ 18 اردیبهشت ماه 1401 در محل ستاد برگزار شد.

در ابتدا، دکتر حمیدیه، به ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد نسبت به حمایت از توسعه و انتقال فناوری های حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و تعامل با کشورهای هدف جهت ایجاد فرصت توسعه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی ایران و دیگر کشورها پرداخت و در ادامه گفت: ستاد در طی سالهای اخیر، در دیدار با مسئولان دانشگاهها، مراکز علمی و شوراهای استانی سطح کشور همواره بر اهمیت بحث توسعه گردشگری سلامت و لزوم حرکت در این جهت تاکید داشته است. یکی دیگر از محورهایی که در دیدار با مسئولان بهداشت و درمان کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای منطقهای مورد توجه قرار گرفته است، موضوع آموزش و ارتقای مهارت منابع انسانی آن کشورها در مراکز علمی و درمانی ایرانی بوده است. بسیاری از کشورهای منطقه خواهان بهرهمندی از دانش و تجربه متخصصان حوزه سلولدرمانی کشورمی باشند.

سپس عضو هیات مدیره شرکت مدیریت صادرات ATI، گفت: شرکت مدیریت صادرات توسعه فناوری آسیا، مسئول  توسعه‌ی بازار در بازارهای هدف تعیین شده و زمینه های کسب و کاری مشخص می باشد . در نهایت ایشان از ارائه خدمات تخصصی سلولدرمانی به کشورهای آسیایی استقبال نمودند.

در پایان جلسه اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مطرح شده پرداختند.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZxMt