مصاحبه با محمد عرفان فرهادیه رتبه اول سومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی محمد عرفان فرهادیه رتبه اول سومین المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت در خصوص بیوگرافی خود به شرح ذیل گفت:

محمد عرفان فرهادیه هستم کارشناس زیست شناسی جانوری و دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه اصفهان می باشم. با توجه به اینکه در دبیرستان به مطاب پژوهشی زیست شناسی به خصوص تکوین بافت های جانوری علاقه مند بودم، به همین دلیل زیست شناسی جانوری را انتخاب کردم. در طول دوران کارشناسی پیچدگی بافت شناسی مغز انسان و اثرات non-coding RNA ها در تمایز سلولی و بیماری های تحلیل برنده عصبی توجهم را جلب کردند. از این رو تصمیم گرفتم با تمرکز بیشتر بر مباحث سلولی و مولکولی به ادامه تحصیل در این زمینه بپردازم.

در خصوص آشنایی و شرکت در المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و مهندسی بافت می توان بگویم که

در سال چهارم کارشناسی، مسئولین دانشکده اعلام کردند که می توان به جای شرکت در مرحله اول المپیاد غیرمتمرکز زیست شناسی، در المپیاد سلول های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کردم. از آنجایی که در سال آخر مباحث سلول های بنیادی و مهندسی بافت را جهت ساخت مدل های آزمایشگاهی برای تحقیقات سیستم عصبی مطالعه کرده بودم، تصمیم گرفتم در مرحله اول این المپیاد شرکت کنم. اما امسال استثناً به دلیل بیماری کرونا روش غیر متمرکز لغو و فقط از روش متمرکز داوطلبین مرحله نهایی انتخاب شدند؛ و مرحله نهایی بر خلاف سال های گذشته که آخر تیر برگزار می شد، اول اسفند برگزار شد.

در مورد سبک سوالات طراحی  شده در این دوره از المپیاد می توانم بگویم که تمامی سوالات تشریحی بود و بیشتر مفهومی. منبع مشخصی مثل کتاب برای پاسخ گویی به تمامی سوالات وجود ندارد، و نیاز است داوطلبین به مباحث پژوهشی با اهمیت در این زمینه اطلاع کافی داشته باشند. مطالعه مقالات علمی و مباحث به روز علاوه بر مطالب پایه در این زمینه بسیار موثر است.

 

در پایان برای تمامی دانشجویان علاقه مند به سلول های بنیادی و مهندسی بافت آرزوی موفقیت دارم.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZmPr