شرکت Senti Biosciences برنامه سلول درمانی CAR-NK خود را بر روی درمان لوسمی میلوئید حاد متمرکز می‌کند

Senti Biosciences یکی از برنامه های دارویی خود را متوقف کرده تا روی دو برنامه سلول درمانی CAR-NK باقی مانده تمرکز کند.



Senti Biosciences یکی از برنامه های دارویی خود را متوقف کرده تا روی دو برنامه سلول درمانی CAR-NK باقی مانده تمرکز کند.

این شرکت بیوتکنولوژی، مستقر در سانفرانسیسکو، توسعه SENTI-301A - یک سلول درمانی CAR-NK (گیرنده آنتی ژن کایمریک - کشنده طبیعی) را که برای هدف قرار دادن کارسینوم سلول‌های کبدی(یکی از شایع‌ترین انواع سرطان کبد توسعه یافته، متوقف کرده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی،  Senti اظهار داشت که آن‌ها "در حال حاضر قصد سرمایه گذاری در توسعه بالینی SENTI-301A، برای درمان سرطان کبد (HCC) را ندارند."

این شرکت با ساده‌سازی تحقیقات خود تمرکز بیشتری بر دیگر برنامه‌های سرطان‌شناسی در حال انجام خود، SENTI-202  و SENTI-401 خواهد داشت.

اولین پروژه، SENTI-202، نامزد محصولی است که برای هدف قرار دادن و از بین بردن لوسمی میلوئید حاد (AML) و در عین حال حفظ مغز استخوان سالم طراحی شده است.

SENTI-202 در حال حاضر در مسیر خود به سمت کلینیک است و Senti در حال انجام مطالعات نهایی قبل از تشکیل پرونده برنامه ریزی شده IND برای سلول درمانی CAR-NK در نیمه دوم سال است. با این اقدام،  این شرکت انتظار دارد ذخایر مالی فعلی خود را حداقل تا سه ماهه اول سال 2024 افزایش دهد.

 

https://www.oxfordglobal.co.uk/resources/senti-streamline-their-car-nk-cell-therapy-program-to-focus-on-acute-myeloid-leukaemia/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZqKv