سیزدهمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان در تاریخ 8 الی 12 مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، با توجه به شیوع بیماری های همه گیری مانند کرونا و پیشرفت در علم پزشکی و زیست شناسی، به دلیل تولید انبوه اطلاعات مولکولی نیاز به پایگاه های داده و الگوریتم های آماری جهت آنالیز این اطلاعات به شدت احساس می شود. بررسی و تجزیه و تحلیل این اطلاعات در حیطه علم بیوانفورماتیک است که از ادغام رشته های کامپیوتر، ریاضی و علوم زیستی ایجاد شده است.  متخصصین این علم در طیف وسیعی از رشته ها که شامل حوزه های زیست شناسی مولکولی، طراحی دارو، تشخیص و پیشگیری از بیماری های ژنتیکی و صعب العلاج، اپیدمیولوژی، محیط زیست،.. مشغول به فعالیت هستند.
در این راستا پژوهشگاه رویان قصد دارد در قالب یک دوره تابستانه به مدت 5 روز در تاریخ 8 لغایت 12 مردادماه 1401 به آموزش مباحث مهم و کاربردی بیوانفورماتیک بپردازد.  ظرفیت پذیرش این دوره 150 نفر حضوری و 350  نفر آنلاین تعیین شده است. در این دوره نحوه جستجوی علمی در پایگاه داده های زیستی و آنالیز و داده کاوی داده، نحوه دست یابی و استخراج داده از پایگاه های مربوطه آموزش داده خواهد شد. در ادامه با پرداختن به فناوری های اومیکس (ژنومیکس، ترانسکریپتومیکس و پروتئومیکس) به بررسی واریانت های ژنی در سطح ژنوم، آنالیز داده های میکرواری و RNA-seq است، مطالعات عملکردی و ساختاری، آنالیز شبکه های ژنی خواهیم پرداخت. همچنین فراگیران با مباحث پزشکی مبتنی بر فرد و پایگاه های داده مورد استفاده در این بخش آشنا خواهند شد.

برگزاری سومین مدرسه تابستانی دانش‌آموزی پژوهشگاه رویان


امسال و همزمان با برگزاری سیزدهمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان، سومین مدرسه تابستانی دانش‌آموزی با هدف آموزش و آشنایی با مباحث اولیه بیوانفورماتیک، آموزش و نحوه کار با پایگاه داده مولکول های زیستی، آموزش و کار با سایت آزمایشگاه های مجازی  در چهار روز مختلف که سه روز اول در قالب سخنرانی و ارائه مطالب علمی بوده (این بخش بصورت آنلاین خواهد بود) و روز پایانی برای افرادی که علاقمند به حضور در پژوهشگاه رویان و بازدید از بخش های مختلف آن می باشند بصورت حضوری برگزار می‌شود. همچنین با برگزاری مسابقه ای در قالب پروژه به برگزیدگان جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z2uu