سومین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی به صورت مجازی برگزار می گردد

قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی پژوهش سراهای کشور مستقر در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج از زمان تاسیس با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر ساله اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی می نماید.

 

قطب کشوری سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی پژوهش سراهای کشور مستقر در پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا ناحیه 4 کرج از زمان تاسیس  با همکاری ستاد  توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هر ساله اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی می نماید. در سال جاری و شرایط پیش آمده کارگاه های آموزشی به صورت مجازی و در قالب وبینار  برای بیش از هزار نفر از دانش آموزان پایه نهم و دهم  21 استان برگزار می گردد.

عناوین کارگاه ها عبارتند از: آشنایی با سلول های بنیادی،  کار در آزمایشگاه سلول بنیادی،  کار با حیوانات آزمایشگاهی،  استخراج سلول بنیادی از مغز استخوان و کشت آن،  پاساژ و شمارش سلول،  فریز و دفریز،  مهندسی بافت،   کشت بافت گیاهی،  مقاله نویسی و ایده یابی و اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی.

این کارگاه ها با همکاری ستاد  توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و تحت نظر معاونت آموزش متوسطه از شنبه 31/3/99 تا چهارشنبه 4/4/99 به مدت 15 ساعت  و با مشارکت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان،  شهرستان های تهران و فارس برگزار می گردد.

تعامل دو طرفه با اساتید، آموزش تکنیک های  کار در آزمایشگاه سلول های بنیادی با استفاده از فیلم، ارتباط با بزرگان این رشته و از ویژگی های برجسته این برنامه می باشد.

شایان ذکر است پژوهش سرای ملاصدرا بیش از 300 دقیقه فیلم آموزشی برای این وبینار تهیه نموده است.

وبینار کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور بیش از هزار نفر از دانش آموزان 21 استان کشور عصردیروز آغاز به کار کرد.

در این وبینار که با سخنرانی مهریار کرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز و نایب‌رئیس قطب، عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه و دکتر محمد جواد محسنی مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی آغاز گردید شامل ۱۰ کارگاه آموزشی می باشد که طی روزهای آینده به صورت آموزش آنلاین ارائه می گردد.

همه سخنرانان به صورت مشترک به ورود افتخار آفرین دانش آموزان به حوزه سلول‌های بنیادی به عنوان یک تجربه موفق نام بردند.

کرمی ضمن بیان اقدامات قطب کشوری طی سالهای اخیر انتظارات خود را از مسئولین و دانش اموزان عنوان کردند و از دانش اموزان شرکت کننده خواستند سفیر قطب باشند و ارتباط خود را قطع نکنند

جناب سلطانیان   این رویداد را حرکتی ارزشمند و نوین توصیف نمودند و اشنایی دانش اموزان با علوم و فناوری های سلول های بنیادی را به عنوان عامل موثری  در انتخاب رشته دانشگاهی مورد توجه قرار دادند

دکتر محسنی ورود دانش آموزان به حوزه سلول های بنیادی را حرکت  و تدبیر مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت اموزش و پرورش دانست و اضافه کرد سرمایه گذاری روی دانش آموزان سبب کاهش سن محققین، هموار شدن مسیر  انتخاب رشته برای دانشگاه، تمرین کار گروهی و حضور آنان در شتاب علمی کشور می شود.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZUgo