سلول‌های T گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CARTs) به عنوان درمان کمکی برای آدنوکارسینوم‌ غیرقابل برداشت

جراحی ناقص تومورهای جامد یک عامل خطر شکست در درمان اولیه است. در این مقاله، محققین استفاده از CART به عنوان درمان کمکی برای پاکسازی سلول‌های سرطانی باقی‌مانده بررسی کردند.

 

جراحی ناقص تومورهای جامد یک عامل خطر شکست در درمان اولیه است. در این مقاله، محققین استفاده از CART به عنوان درمان کمکی برای پاکسازی سلول‌های سرطانی باقی‌مانده بررسی کردند. همچنین امکان‌پذیری این رویکرد را در برداشت دو مدل زنوگرفت با استفاده از CARTهای اختصاصی مزوتلین آزمایش کردند. به علاوه، آن‌ها در این مقاله مدل سمیت in vivo که قبلا ناشناخته بود را برای ارزیابی ایمنی و اثرات بر بهبود زخم در موش‌های C57BL/6 با پاسخ‌های ایمنی نرمال ایجاد کردند. آن‌ها دریافتند که تحویل موضعی CARTها به کمک یک حامل برپایه چسب فیبرینی در پاکسازی و حذف سلول‌های سرطانی باقی‌مانده از جراحی‌ ناقص موثر هستند.

این روش افزایش چشمگیری را در زنده‌مانی نسبت به موش‌های درمان شده با جراحی و CARTهای بدون چسب فیبرینی نشان داده‌است. سمیت خارج از تومور روی هدف کاهش یافت و عوارض ترمیم زخم در هیچکدام از موش‌ها مشاهده نشد. براساس این مشاهدات، یک کارآزمایی بالینی بر روی بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته پستان برنامه ریزی شده است.

 

https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.ade2526

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZzEv