سرمایه گذاری NIH و بنیاد گیتس بر روی پروژه های ژن درمانی HIV و SCD

مؤسسه ملی بهداشت قصد دارد حداقل چهار میلیون دلار برای چهار سال آینده سرمایه گذاری کند تا یک هدف جسورانه را ایجاد کند و این شامل توسعه درمان های مقرون به صرفه و نوین برای ژن درمانی بیماری سلول داسی شکل (SCD) و HIV است.

مؤسسه ملی بهداشت قصد دارد حداقل چهار میلیون دلار برای چهار سال آینده سرمایه گذاری کند تا یک هدف جسورانه را ایجاد کند و این شامل توسعه درمان های مقرون به صرفه و نوین برای ژن درمانی بیماری سلول داسی شکل (SCD) و HIV است. بنیاد بیل و ملیندا گیتس نیز 100 میلیون دلار برای این هدف سرمایه گذاری خواهد کرد. هدف این است که این روشهای درمانی در سطح جهان ارائه شود.

پیشرفت های چشمگیر در ژنتیک طی یک دهه گذشته ، درمان های مبتنی بر ژن را به واقعیت تبدیل کرده است ، از جمله درمان های جدید برای نابینایی و انواع خاصی از سرطان خون. با این وجود این پیشرفت ها به دلیل پیچیدگی و هزینه مورد نیاز درمان ، در بیشتر نقاط جهان قابل دسترسی نیست ، بلکه هم اکنون هم استفاده از آنها در بیمارستان های کشورهای ثروتمند محدود شده است. برای اینکه این درمانها برای SCD و HIV مؤثر و در دسترس باشد، سرمایه گذاری جدید برای تمرکز تحقیقات بر روی توسعه درمان ها می تواند با اطمینان ، کارآمد و مقرون به صرفه انجام شود.

همکاری NIH و بنیاد گیتس هدف جسورانه ای را برای پیشبرد درمان های ژنی مبتنی بر ایمنی و کارایی در آزمایشات بالینی در ایالات متحده و کشورهای مرتبط در کشورهای جنوب صحرای آفریقا طی هفت تا 10 سال آینده ارائه می دهد. هدف نهایی این پروژه استفاده از این نوع درمان در سطح جهان و بخصوص در مناطقی است که به دلیل این بیماری ها بیشترین آسیب را دارند.

Reference:https://www.nih.gov/news-events/news-releases/nih-launches-new-collaboration-develop-gene-based-cures-sickle-cell-disease-hiv-global-scale

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZcV2