ساخت پلتفرم سلول درمانی آلوژنیک با همکاری دو شرکت Cytiva و Bayer

دو شرکت Cytiva و Bayer قرارداد چندین ساله‌ای را امضا کردند تا به طور مشترک اولین پلتفرم تولیدی برای درمان‌های سلولی آلوژنیک را توسعه دهند. این همکاری‌‌ها برای پیشبرد و تسریع درمان‌های جدید و در نهایت کمک به بهبود زندگی بیماران، کلیدی است.

 

 

دو شرکت Cytiva و Bayer قرارداد چندین ساله‌ای را امضا کردند تا به طور مشترک اولین پلتفرم تولیدی برای درمان‌های سلولی آلوژنیک را توسعه دهند. این همکاری‌‌ها برای پیشبرد و تسریع درمان‌های جدید و در نهایت کمک به بهبود زندگی بیماران، کلیدی است. به گفته‌ی این شرکت‌ها، آن‌ها دیدگاه مفهومی یکسانی برای تولید پلتفرم سلول‌درمانی آلوژنیک خودکار و مدولار دارند و معتقدند این کار به ایجاد استانداردهای جدید صنعتی برای تولید کمک خواهد کرد.

آن‌ها تجهیزات و نرم افزار را همزمان با تمرکز بر سرعت تولید، انعطاف‌پذیری و محیط عملیاتی قوی توسعه می‌بخشند. هدف نهایی، سرعت سریع در بازار و استفاده مقرون به صرفه از زیر ساخت‌های تولیدی از طریق طراحی مدولار تجهیزات و فرآیندها است.

هر دو طرف پرسنل، منابع و امکانات را برای کار بر روی برنامه توسعه مشترک فراهم خواهند کرد. نقشه راه Bayer برای فناوری ساخت سلول‌درمانی آلوژنیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت. Cytiva نیز از تخصص، تجهیزات، ساخت مواد مصرفی و نقشه‌راه فناوری خود برای طراحی پلتفرم‌های جدید استفاده خواهد کرد و پس از تکمیل، آن‌ها را به صورت تجاری در دسترس قرار خواهد داد.

شرکت Cytiva در ماه فوریه گزارش داد که با NecstGen در توسعه درمان‌های سلولی و ژنی همکاری خواهد داشت.

https://www.genengnews.com/topics/bioprocessing/cytiva-and-bayer-agree-to-collaborate-on-allogeneic-cell-therapy-manufacturing-platform/.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZVuu