رویکردهای جدید ممکن است درمان با سلول T در تومورهای جامد را بهبود بخشد

 

درمان‌های سلولی شخصی‌سازی شده از زمان کشف، تحولی در درمان سرطان خون ایجاد کرده‌اند، اما در برابر تومورهای جامد - عمدتاً به دلیل از دست دادن عملکردهای مؤثر التهابی بی‌اثر باقی می‌مانند.

آزمایشگاه کارل ژوئن ، پیشگام سلول های CAR-T، استاد ایمونوتراپی در دانشکده پزشکی پرلمن، دانشگاه پنسیلوانیا، رویکردهایی را برای بهبود درمان با سلول های T برای تومورهای جامد بررسی می کند. آخرین مطالعه آنها نشان می دهد که هدف قرار دادن دو تنظیم کننده التهابی باعث ایجاد "یک یا دو پانچ" شد که منجر به گسترش حداقل 10 برابر بیشتر سلول های T در مدل های بالینی شد.

به طور خاص، محققان یک محور تنظیمی از پاسخ های التهابی سلول T، Regnase-1 و Roquin-1 را هدف قرار دادند تا "پاسخ های ضد توموری در سلول های T انسانی مهندسی شده با دو گیرنده ایمنی در مرحله بالینی را تقویت کنند." یافته ها نشان می دهد که حذف Regnase-1 یا Roquin-1 به تنهایی عملکرد ضد تومور را در مدل های تومور جامد افزایش می دهد. اما ناک اوت دوگانه عملکرد را بیشتر از هر کدام به تنهایی افزایش می دهد.

ژوئن گفت: «ما می‌خواهیم درمان با سلول‌های CAR T را برای بیماران مبتلا به تومورهای جامد، که شامل رایج‌ترین انواع سرطان تشخیص داده شده است، باز کنیم. "مطالعه ما نشان می دهد که هدف قرار دادن تنظیم کننده التهابی ایمنی برای افزایش قدرت سلول های T ارزش بررسی بیشتری دارد."

 

این مطالعه در PNAS در مقاله ای با عنوان ذیل منتشر شده است:

 

“Combined disruption of T cell inflammatory regulators Regnase-1 and Roquin-1 enhances antitumor activity of engineered human T cells.”

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z8av