راه اندازی آزمایشگاه مرکزی فناوری سلول‌های بنیادی در سطح ملی در جنوب کشور

مدیر بخش دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری از «راه اندازی یک آزمایشگاه مرکزی در سطح ملی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی سلول های بنیادی جنوب کشور» در شهرستان تنگستان خبر داد.

مدیر بخش دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی- فناوری ریاست جمهوری از «راه اندازی یک آزمایشگاه مرکزی در سطح ملی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی سلول های بنیادی جنوب کشور» در شهرستان تنگستان خبر داد.

محمد جواد محسنی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان تنگستان گفت: راه اندازی آزمایشگاه مرکزی فناوری سلول‌های بنیادی در سطح ملی در جنوب کشور» از اولویت‌های ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است.

وی اظهار کرد: با توجه به نیاز دانش‌آموزان دوره‌های مختلف در استان بوشهر، معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینۀ تجهیز، آزمایشگاه مرکزی در محور فناوری سلول های بنیادی در این استان را تامین می‌کند.

محسنی افزود: مابقی هزینه‌های تجهیز این آزمایشگاه، باید از ظرفیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، جامعه خیرین و اعتبارات استانی با پیگیری و همت استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تا پایان اسفندماه سال جاری تامین شود.

مدیر بخش دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به ضرورت ترویج و توسعۀ آموزش عادلانه برای همۀ دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: با هدف تحقق اهداف و راهبردهای تعیین شده در سند ملی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی، بهره‌گیری از پتانسیل بالقوۀ آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی مهم و ضروری است.

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: توجه بیشتر به زیرساخت‌های آموزش و پرورش و حمایت از جامعه فرهنگی به ویژه دانش‌آموزان، از اولویت‌های برنامه‌های کاری دولت در این شهرستان است.

احمد لطفی عنوان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در شهرستان تنگستان برای خدمت رسانی مطلوب‌تر به دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در راستای تحقق این موضوع، در نشست‌های اداری با استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تامین آورده استانی  به صورت ویژه پیگیری  می‌شود.

 سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش در مدرسه و در میان دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان این مملکت از رویکردهای اساسی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: پژوهش یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری است که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می دهد، از این رو اقدام پژوهی یک حرکت نو در در حوزۀ تعلیم و تربیت به حساب می آید.

علی‌اکبر بازیار خاطر نشان کرد: دایر شدن آزمایشگاه مرکزی سلول‌های بنیادی در استان می‌تواند یک پایگاه عملی – پژوهشی مهمی در جنوب کشور برای خدمت رسانی به دانش آموزان، فرهنگیان و جامعۀ دانشگاهی استان بوشهر و در سطح ملی برای سایر استان‌ها فراهم شود.

 حجت الاسلام حبیب پهلو زاده امام جمعه شهر اهرم با اشاره به اینکه همه باید برای ارائه بهترین خدمات به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان تلاش کنیم، افزود: مسئولیت در نظام مقدس اسلامی یک آزمون الهی است و همه ما مسئولین باید تلاش کنیم که با مسئولیت‌پذیری و تلاش خود، در این آزمون الهی سربلند شویم.

روح الله غلامیان مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان با اشاره به کسب مقام نخست استانی را در ارزشیابی پژوهش سراهای دانش‌آموزی توسط پژوهش سرای دانش‌آموزی فرهنگ این شهرستان در 1400-1399 گفت: امیدواریم بازدید مدیر بخش دانش‌آموزی ستاد سلول‌های بنیادی کشور بتواند گام مهمی برای استقرار این آزمایشگاه در استان باشد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZF4u