تلاش محققان دانشگاه اسپین‌اف در جهت ساده‌سازی افزایش مقیاس بیوراکتور

SimVantage که در دسامبر 2021 تأسیس شد، با امید به افزایش سرعت افزایش مقیاس از طریق مدل‌سازی دقیق بیوراکتورها، با شرکت‌های دارویی همکاری می‌کند تا به آنها کمک کند حجم بیورآکتورهای خود را از مقیاس آزمایشگاهی به صنعتی افزایش دهند.



 SimVantage که در دسامبر 2021 تأسیس شد، با امید به افزایش سرعت افزایش مقیاس از طریق مدل‌سازی دقیق بیوراکتورها، با شرکت‌های دارویی همکاری می‌کند تا به آنها کمک کند حجم بیورآکتورهای خود را از مقیاس آزمایشگاهی به صنعتی افزایش دهند.

 دکتر کریستین ویتز، مؤسس و مدیر عامل شرکت، که در نوامبر سال گذشته در BioProduction درباره این فناوری صحبت کرد، توضیح می‌دهد: «ما یک نسخه مجازی از یک بیوراکتور برای کمک به انتقال فرآیند و عیب‌یابی ایجاد کرده‌ایم.  "هدف ما کاهش بار آزمایشی و در نتیجه زمان صرف شده برای یک افزایش مقیاس کامل است."

 SimVantage ده سال پیش به عنوان یک همکاری دانشگاه و صنعت برای مدل سازی بیوراکتورهای بزرگ آغاز شد.  یک شرکت داروسازی به شرکت‌های شبیه‌سازی موجود در آن زمان رفت و از آنها خواست که یک بیوراکتور در مقیاس بزرگ را شبیه‌سازی کنند.  هیچ کس نمی توانست این کار را انجام دهد، بنابراین آنها به دانشگاه آمدند و از ما پرسیدند.

 او ادعا می کند که این نرم افزار منحصر به فرد است، زیرا بیوراکتورها را از اصول اولیه فیزیکی شبیه سازی می کند. این بدان معناست که می‌توان از همین مدل برای بیوراکتورهایی با اندازه‌های مختلف از جعبه شیرینی تیک تاک تا یک ساختمان سه طبقه (حدود ۷۰۰۰ فوت مکعب) استفاده کرد. این رویکرد با بسیاری از روش‌ها متفاوت است، جایی که اثرات افزایش مقیاس از یک یا دو پارامتر، مانند سرعت تیپ یا سرعت جریان حجمی تخمین زده می‌شود.

 او خاطرنشان می کند: «روش های سابق به ندرت به درستی کار می کند.  در حالی که آنچه ما ارائه می دهیم بینشی از عملکرد درونی بیوراکتور است، و اینکه سلول ها چگونه غلظت های مختلف مواد مغذی و نرخ جریان را در مقیاس بزرگ و کوچک می بینند."

 او ادامه می دهد که مزیت این رویکرد این است که امکان رد شدن از فازهای آزمایشی میانی در مقیاس بیوراکتور و همچنین کاهش تعداد آزمایش های مورد نیاز وجود دارد.

 ویتز ادامه می دهد: «به دلیل درک بهتر فرآیندهای بیوراکتور، ما نیازی به برداشتن چنین گام های کوچکی برای افزایش اندازه تولید نداریم.

 این شرکت در حال حاضر با بین هشت تا ده مشتری صنعتی در بخش های دارویی، افزودنی های غذایی و سایر بخش ها کار می کند.  به گفته ویتز، اعتبارسنجی مدل برای برآورده کردن الزامات نظارتی چالش اصلی کار با مشتریان دارویی است.

 او می‌گوید: «ما در حال کار بر روی پذیرش بیشتر شبیه‌سازی توسط FDA و EMEA هستیم، بنابراین می‌توانید بخش‌هایی از خصوصیات راکتور خود را در رایانه‌ای در انتهای محدوده عملیاتی انجام دهید.

 این شرکت همچنین در تلاش است تا الگوریتم‌های جدیدی را به مدل‌های خود اضافه کند که به عنوان مثال، رفتار حباب‌های بزرگ گاز را پوشش می‌دهد.  آنها اخیراً معادلاتی را به نرم افزار خود اضافه کرده اند که رفتار رسوبی ذرات را نیز پوشش می دهد.


https://www.genengnews.com/topics/bioprocessing/university-spinoff-aims-to-simplify-bioreactor-scaleup/#:~:text=Hoping%20to%20speed%20up%20scaleup,from%20laboratory%20to%20industrial%20scale.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZaHv