تقویت بازار جهانی گوشت مصنوعی توسط فناوری چاپ سه بعدی نوین

شرکت استیک‌هولدر فودز (Steakholder Foods) درحال توسعه قابلیت‌های پیشرو در صنعت است که به عنوان ستون اصلی اکوسیستم گوشت مصنوعی (کشت‌شده در آزماشگاه) در حال رشد عمل می‌کند.

 شرکت استیک‌هولدر فودز (Steakholder Foods) درحال توسعه قابلیت‌های پیشرو در صنعت است که به عنوان ستون اصلی اکوسیستم گوشت مصنوعی (کشت‌شده در آزماشگاه) در حال رشد عمل می‌کند.

برای تماشاگران معمولی، هیچ چیز گوشت تولید شده در آزمایشگاه را که استیک‌هولدر فودز (NASDAQ: STKH) به شما اجازه می‌دهد از گوشت‌های خوراکی معمولی چاپ کنید، متمایز نمی‌کند، تا زمانی که کمی عمیق‌تر بنگرید. در حالی که چندین شرکت در صنعت گوشت بر روی جایگزین‌های آن رقابت می‌کنند، استیک‌هولدر فودز فناوری‌ ای را ارائه می‌کند که کل بازار جهانی گوشت مصنوعی را رونق می بخشد.

همانطور که آریک کافمن، مدیرعامل شرکت استیک‌هولدر فودز می‌گوید، "ما در حال خلق مجدد Star Trek هستیم و این شگفت‌انگیز است." این مشابه کپی کننده جادویی در مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی پرطرفداری است که می تواند وعده های غذایی را در صورت تقاضا ایجاد کند. با این حال، کافمن کسی نیست که صرفاً به فانتزی بپردازد. او خاطرنشان می کند: «کاری که ما در اینجا انجام می دهیم یک شاهکار علمی است.» این استارتاپ فرآیندی را برای کمک به شرکت‌ها در چاپ محصولات گوشتی تقویت می کند. این گوشت که به عنوان گوشت کشت داده شده نیز شناخته می شود، از سلول های حیوانی به جای حیوانات ذبح شده تهیه می شود.. Steakholder Foods همچنین در حال همکاری برای چاپ محصولات ماهی است، که با مارماهی و هامور شروع می شود.

طبق وب‌سایت Steakholder Foods، گوشت پرینت‌شده سه‌بعدی که فناوری اختصاصی این شرکت به چاپ آن کمک می‌کند «از بافت ماهیچه‌ای و چربی رشد یافته از سلول‌های حیوانی ساخته شده و به گونه‌ای ساخته شده است که از نظر طعم، بافت و بو از گوشت پرورش‌یافته در مزرعه قابل تشخیص نیست».  Steakholder Foods قصد دارد در حین ارائه خدمات به بخش گوشت مصنوعی، صنعت را از نظر پشتیبانی تکنولوژیکی رهبری کند - بخشی که McKinsey تخمین می‌زند تا سال 2030 به ارزش تجاری جهانی 25 میلیارد دلار خواهد رسید.


کلمات کلیدی
//isti.ir/ZcNv