تعیین سه فعالیت اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در سال 98 با توجه به شعار رونق تولید

یکصد و هشتادمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 19 فروردین‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، یکصد و هشتادمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد در تاریخ 19 فروردین‌ماه 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد، پس از تبریک سال نو سه فعالیت اصلی ستاد در سال 98 که توسط دکتر حمیدیه جهت دستیابی بهتر به اهداف ستاد در حوزه سلول‌های بنیادی تعیین و تنظیم شده را بازگو کردند؛ این سه فعالیت اصلی عبارتند از «رونق تولید و اشتغال با الویت صادرات»، «توسعه مراکز جامع دانشگاه‌ها با الویت مراجع علمی» و «تمرکز و حمایت از توسعه و فناوری‌های راهبردی».

در ادامه دکتر امیرفرهنگ میراسماعیلی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه همدان، در مورد برگزاری سومین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در دندانپزشکی در تیرماه سال جاری در شهر همدان و  برنامه‌ریزی‌های مربوطه به ارائه گزارشی پرداخت. دکتر حمیدیه توصیه کرد: جهت برگزاری هرچه بهتر این سمپوزیوم می‌توان از همکاری دانشجویان فعال در انجمن‌های دانشجویی استان همدان بهره مند شد. همچنین همکاری و ظرفیت فعالان بازار سلول‌های بنیادی و در زمینه دندان‌پزشکی کشور نیز باید لحاظ گردد. در ادامه دکتر سارا سلیمانی، دبیر کمیته سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی همدان، گزارشی از  فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی در حوزه سلول‌های بنیادی در همدان ارائه نمود.

در پایان جلسه نیز دکتر آرزو صیاد، دبیر شورای ملی توسعه و نظارت بر مراکز پذیره‌نویسی اهداء سلول‌های بنیادی خونساز غیرخویشاوندی و بانک‌ خون بندناف، گزارشی از عملکرد شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز ایران در سال 97 ارائه کرد. این شبکه فعالیت خود را در دی‌ماه سال 1394 زیر نظر شورای عالی پیوند آغاز کرده و در حال حاضر دارای 13 مرکز فعال پذیره‌نویسی و 2 مرکز بانک خون بندناف می باشد. طبق گزارش ارائه شده تعداد کل اهداکنندگان ثبت‌شده در این شبکه طی یکسال گذشته تعداد 53281 نفر بوده است که نشان‌دهنده روند رو به رشد در این زمینه در سطح کشور است.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZK31