تجهیزات پیشرفته درمان ناباروری

هزینه‌های درمان و تشخیص ناباروری در کشور یکی از دغدغه‌های مهم بوده است. تجهیزات دانش بنیان ساخت ایران هزینه تشخیص و درمان ناباروری را کاهش و سرعت تحلیل نمونه های آزمایشگاهی را افزایش داده و فناوری نوین قرن با چند محصول بسیار تخصصی نیاز پزشکان را برای درمان ناباروری رفع کرده است که در ادامه به آن اشاره شده است.

 

هزینههای درمان و تشخیص ناباروری در کشور یکی از دغدغههای مهم بوده است. تجهیزات دانش بنیان ساخت ایران هزینه تشخیص و درمان ناباروری را کاهش و سرعت تحلیل نمونه های آزمایشگاهی را افزایش داده و فناوری نوین قرن با چند محصول بسیار تخصصی نیاز پزشکان را برای درمان ناباروری رفع کرده است که در ادامه به آن اشاره شده است.

کالیبراتور ابزاری است که برای اندازه گیری گاز ها در مخزن انکوباتور استفاده می شود. نکته مهم این ابزار و جنبه تکنولوژی بالای آن، دقت دستگاه در اندازه گیری آن است. دستگاه انکوباتور به صورت تخصصی در حوزه IVF کاربرد دارد و بسته به شرایط محیط آزمایشگاهی و بیمارستانی در پارامترهای متفاوتی مانند دما، اکسیژن و کربن دی اکسید تنظیم می شود.

فرایند ساخت این تجهیزات ایران ساخت با شعار دقت و سرعت در نتیجه تحلیل انجام شده است.

از سوی دیگر نرم افزاری که متخصصان ایرانی طراحی کرده اند، نمونه را دریافت کرده و پس از تحلیل گزارش دقیقی را به پزشک ارسال می کند.

محقق و طراح نرم افزار انالیز اسپرم می گوید:"برنامه ما مبتنی بر پردازش تصویر و هوش مصنوعی طراحی شده است. در بحث باروری تحرک اسپرم اندازه گیری شده و فاکتورهای مختلفی بررسی می شود. پزشک با بررسی این گزارش می تواند نحوه درمان را مشخص کند"

همچنین محقق سازنده میکروسکوپ های پیشرفته می گوید:"صفر تا صد توسعه محصول حاصل تلاش خودمان بوده است. نمونه خارجی حدود ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان است که ما با هزینه بسیار کمتر و امکان افزودن ملاحظات دلخواه آن را آماده سازی می کنیم."

درمان ناباروری و کمک به تحقیقات در زمینه میکروبیولوژی قبلا با دستگاه های ساخت آلمان و ژاپن امکان پذیر بود و هزینه های بسیاری را بر کشور تحمیل می کرد. اما هم اکنون محصولات ایران ساخت برای تشخیص و درمان ناباروری ایران را در جمع چند کشوری قرار داده است که به چنین دانشی دست یافته اند.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zfbt