برگزاری دویست و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد

دویست و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی، دکتر بقایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 6 آبان ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.



 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و ششمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی، دکتر بقایی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 6 آبان ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

در ابتدا دکتر امیرخانی با اشاره به توانمندی‌های بالای اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور در حوزه سلول‌های بنیادی گفت: می توان با ثبت اطلاعات این افراد در سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور از ظرفیت این سامانه در استفاده از تجارب و بکارگیری این اساتید در مراکز و دانشگاه‌های مختلف کشور همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز دعوت در برنامه‌های مختلف از جمله سمپوزیوم‌ها مرتبط با این حوزه بهره کافی برد.

 

سپس دکتر بقایی به ارائه توضیحاتی در مورد افزایش تعداد نفرات ثبت نام کننده اساتید ایرانی مقیم خارج از کشور در سامانه همکاری با متخصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور پرداخت.

در ادامه دکتر شجاعی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده دولت چین در زمینه سلول‌هاي بنيادي و ژن درماني، با توجه به پیشرفت کشور در اين حوزه و وجود دانش فني و  نوآوري‌هاي قابل مذاكره، بر لزوم ايجاد ارتباطات بين المللي با محققان و شركت‌هاي چيني تاكيد كرد.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد ارائه نمودند.

 


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZRT2