برگزاری اردوی تابستانی پنجمین المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به صورت مجازی

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی،دکتر سلطانی‌نژاد رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از برگزاری اردوی تابستانی پنجمین دوره این فرآیند عملی به صورت مجازی و با همت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خبر داد.

رئیس کمیته علمی المپیاد ضمن توضیح برنامه‌های جنبی این رویداد، گفت: با توجه به اهمیت توانمند سازی و تقویت بنیه علمی دانش پژوهان این المپیاد در این حوزه، ستاد همانند سال های گذشته اقدام به برنامه ریزی های آموزشی کاربردی نموده است. این برنامه آموزشی با همکاری متخصصین این حوزه انجام خواهد شد.

دکتر سلطانی نژاد در ادامه گفت: حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، از جمله حوزه‌های بین رشته‌ای و «مرز دانش» محسوب می‌شود و با توجه به اینکه به صورت جدی در نظر داریم تا در آتیه به یکی از پرچمداران اصلی این رشته در جهان تبدیل شویم، باید از هم اکنون یک فرایند جدی کشف استعداد و استعداد‌یابی را ایجاد کنیم.

 

وی، افزود: بی‌شک آموزش های کاربردی این دانش پژوهان در چنین رویدادی، می‌تواند نقشی تاثیرگذار در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان داشته باشد تا فعالیت در این رشته را به عنوان هدف اصلی خود در آینده مد نظر قرار دهند.

 

دکتر سلطانی نژاد در خصوص روند برگزار المپیاد گفت: المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مشتمل بر سه مرحله است. مرحله اول این رویداد که بصورت همزمان در شهرستان های سطح کشور برگزار می شود و دانش آموزانی که حدنصاب امتیاز آزمون را کسب نموده اند جهت حضور در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان ها برگزار می گردد، معرفی می شوند. در نهایت راه یافته گان به آزمون مرحله دوم جهت تعیین 40 نفر برگزیده اردوی تابستانی با هم به رقابت می پردازند.

 

وی در ادامه گفت: مرحله نهایی یا اردوی تابستانی این رویداد با حضور نفرات برگزیده آزمون مرحله دوم طی سال­ های گذشته در یکی از مراکز علمی تهران با همت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و با همکاری ستاد برگزار می شد که با توجه به شرایط کنونی جامعه در خصوص ویروس کرونا، دانش پژوهان این دوره امسال به صورت مجازی تحت آموزش های لازم قرار خواهند گرفت. در نهایت جهت تعیین رنگ تندیس،  دانش پژوهان می بایست در آزمون‌های تئوری و شفاهی با هم به رقابت بپردازند.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z9Up