بررسی زیرساخت های دانشگاه صنعتی شریف جهت راه اندازی مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی دکتر حمیدیه، دبیر ستاد طی جلسه ای با مسئولین دانشگاه صنعتی شریف به بررسی و ارزیابی زیرساخت‌های  آن دانشگاه جهت راه اندازی و تاسیس مرکز جامع سلول بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت.

دکتر حمیدیه در این جلسه ضمن اشاره به همکاری فی مابین اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با ستاد گفت: با توجه به اهمیت درمان بسیاری از بیماری­ها به ویژه بیماری­های صعب العلاج با استفاده از علوم نوین از جمله سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، کشورهای پیشرفته سرمایه گذاری عظیمی در این زمینه انجام داده اند. در این راستا، راه اندازی مراکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور، بستر مناسبی برای کاربردی نمودن این حوزه از علم در بالین را فراهم خواهد آورد.

وی همچنین افزود: تمرکز بر محورهای آموزش، تحقیقات و تربیت منابع انسانی، توسعه فناوری و تجاری سازی بازار محصولات سلولی و توسعه خدمات بالینی در این زمینه از جمله محور اصلی فعالیت مراکز جامع می باشد.

سپس دکتر فرهمند، مدیر فناوری دانشگاه نیز به ارایه گزارشی از پتانسیل­های دانشگاه شریف در حوزه سلول­های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و افزود: زیرساخت های مورد نیاز برای این پروژه مهیا می باشد و نیروی انسانی خبره دانشگاه از پتانسیل های مطلوب جهت پیشبرد این طرح می باشد.

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z3kp