بازدید وزیر علوم و فناوری ونزوئلا از بیمارستان مرکز طبی کودکان

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی جلسه‌ با حضور دکتر حمیدیه دیبر ستاد، گابریلا خیمنس وزیر علوم و فناوری ونزوئلا و دبیر شورای علوم و فناوری ریاست جمهوری این کشور، دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، دکتر کاظم رهنما مدیر بیمارستان، دکتر نیما رضایی معاون بین الملل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جمعی از اعضای هیات علمی این مرکز در تاریخ 11 آبان ماه 98 در مرکز طبی کودکان برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر بدو گزارشی از فعالیت‌های منحصر به فرد مرکز طبی کودکان ارائه کرد و گفت: این مرکز بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان کشور است که با وجود اساتید برجسته و بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی، قطب علمی طب کودکان کشور می باشد.

وی ضمن بیان تاریخچه‌ای از ساخت این بیمارستان، فعالیت‌های این مرکز را از جمله انجام پیوند کلیه، کبد و سلول‌های بنیادی و همچنین ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان مطالبی بیان کرد.

دکتر حمیدیه در خصوص پیوند سلول‌های بنیادی در این بیمارستان مطالبی بیان کرد و از امکانات، تجهیزات و وجود آزمایشگاه پیشرفته و امکانات اتاق تمیز سلولی در مرکز طبی سخن گفت.

دبیر ستاد افزود: ایران با انجام نزدیک به 1200 مورد پیوند در سال در حال حاضر قطب انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در خاورمیانه است و بیمارستان مرکز طبی در زمینه پیوند کودکان با انجام کلیه پیوند‌های پیشرفته و مدرن در رده سنی کودکان نقش اصلی را در پیوند کودکان در کشور ایفا می کند در ضمن این مرکز اقداماتی را برای آموزش پزشکان، محققان و پرستاران خارجی انجام داده است و در حال حاضر پزشکانی از کشور سوریه برای آموزش در این بیمارستان حضور دارند.

 گابریلا خیمنس ضمن تشکر و تبریک به انجام خدمات پیشرفته این مرکز بخصوص پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه برای درمان بیماران از کشور ونزوئلا سوال کرد و ابراز تمایل کردند که علاوه بر معرفی کودکان ونزوئلائی نیازمند پیوند به این مرکز جهت دریافت خدمات پیشرفته درمانی، گروهی از پزشکان و پرستاران ونزوئلا جهت آموزش به مرکز طبی کودکان اعزام شوند.

سپس بازدید وزیر علوم و فناوری ونزوئلا و هیئت همراه از بخش پیوند سلول‌های بنیادی و جداسازی سلولی با توضیحات دکتر‌حمیدیه انجام شد.

لازم به ذکر است که درحال حاضر کلیه پیوند‌های مدرن و به روز دنیا از جمله پیوند نیمه سازگار (Haploidentical)، پیوند بند ناف و پیوند از اهداء کنندگان غیر خویشاوند در مرکز طبی برای کودکان(بین سنین دو ماهگی تا 18سالگی ) مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و کشنده درحال انجام می باشد و این مرکز از مراکز شناخته شده پیوند سلول‌های بنیادی کودکان در سطح بین المللی می باشد.


کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZFU2