بازدید دکتر حمیدیه از شرکت زیست فناوری کوثر

دکتر حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به همراه دکتر ربانی مدیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی و دکتر رجب زاده مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار روز یکشنبه 8 تیر ماه سال 99 بازدیدی از شرکت زیست فناوری کوثر به عمل آوردند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دکتر حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به همراه دکتر ربانی مدیر شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی و دکتر رجب زاده مدیر فناوری، تجاری سازی و بازار روز یکشنبه 8 تیر ماه سال 99 بازدیدی از شرکت زیست فناوری کوثر به عمل آوردند.

در ابتدا دکتر زینلی مدیر عامل شرکت زیست فناوری کوثر به ارائه توضیحاتی پیرامون تجهیزات و امکانات و ظرفیت‌های موجود شرکت و نیز روند پیشرفت پروژه تولید داروی نوترکیب ATG و مشکلات موجود در روند کارآزمایی بالینی آن پرداخت و اهداف کلان و بلند ‌مدت شرکت را در دستیابی به محصولات کاربردی حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله استفاده از این دارو در پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برشمرد.

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت فعالیت شرکت زیست فناوری کوثر در تولید محصولات مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از جمله تولید داروی نوترکیب ATG افزود: تولید این دارو که صددرصد وارداتی بوده و وابستگی کشور در این حوزه را بوجود آورده گفت: با توجه به افزایش تعداد مراکز پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در کشور و نیاز موجود در این حوزه، می‌بایست از تمام ظرفیت‌ شرکت در جهت تولید و تجاری سازی داروی نوترکیب ATG بهره‌گیری شود.

در پایان توضیحاتی توسط کارشناسان این شرکت پیرامون فعالیت‌های صورت پذیرفته ارائه شد و از بخش حیوانات آزمایشگاهی این شرکت بازدیدی بعمل آمد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Z24p