اولین گوشت خالص آزمایشگاهی توسط BSF رونمایی شد

 

طبق گزارش کمپانی BSF Enterprise PLC، شرکت زیرمجموعه آن،3D Bio-Tissues(3DBT)، با موفقیت اولین فیله گوشت کشت شده در بریتانیا را تولید کرد. پس از اعلام این خبر، سهام این شرکت از17.24 درصد به 21.69 درصد افزایش یافت.

شرکت BSF در بیانیه ای اعلام کرد فیله گوشت خوک آزمایشگاهی تولید شده در 3DBT توسط تیم مدیریت این کمپانی تست شده است.

این گوشت با استفاده از پتنت شرکت 3DBT، با استفاده از محیط کشت بدون سرم و فاقد افزودنی های حیوانی,City Mix, تولید شده است و نیاز به استفاده از داربست ها ندارد.

طبق ادعای شرکت BSF این گوشت مصنوعی اولین گوشت کشت شده 100 درصد خالص است.

آیا جهان امروز پتانسیل پذیرش و استفاده گوشت مصنوعی را دارد؟

مدیر اجرایی شرکت ,Che Connon,3D Bio-Tissues با اعلام امیدواری در این خصوص، گفت: این پیشرفت علمی، پیامدهای بسیار مهم و مثبتی نه تنها برای BSF و 3DBT بلکه برای بریتانیا و صنعت گوشت دارد.

این محیط کشت بدون سرم,City Mix,  به کاهش هزینه های تولید گوشت مصنوعی کمک بسیاری می کند. در عین حال فناوری بدون داربست 3DBT، کمک می کند تا این گوشت مصنوعی بدون نیاز به افزودنی های گیاهی از هر نظر شبیه به گوشت طبیعی باشد.

او در ادامه گفت: ظاهر، طعم و بافت گوشت آزمایشگاهی ما کاملا مطبوع است و این گوشت کشت شده  فراتر از انتظار ما بوده و ما از تکنولوژی پیشرفته ای که داریم و تاثیر آن بر صنعت بسیار هیجان زده ایم.

 

لینک خبر:

https://www.proactiveinvestors.co.uk/companies/news/1004915/bsf-enterprise-jumps-after-unveiling-first-full-scale-fillet-of-lab-grown-meat-1004915.html

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZiMv