اهمیت همکاری بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز با مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و پنجمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر امیرخانی دبیر شورای راهبردی، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی و جمعی از کارشناسان ستاد در تاریخ 29 مهر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

 

دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت راه اندازی بخش پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در استان‌های مختلف از جمله کرمان بر لزوم همکاری این بخش با مراکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهت کمک به توسعه دانش این حوزه از علوم نوین تأکید نمود.

دکتر عارفیان به ارائه توضیحاتی در مورد برگزاری جلسه با رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در خصوص المپیاد دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از اهمیت تهیه و تدوین پروپوزال در جهت بین المللی نمودن این المپیاد خبر داد.

سپس خانم تائبی گزارشی پیرامون برگزاری جلسه پیش رویداد استارتاپ علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه نمود و گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم در خصوص برگزاری جلسات متعدد از جمله جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کرمان صورت گرفته است. این رویداد در تاریخ ۸ تا ۱۰ آبان ماه ٩٨ در محل مرکز نوآوری استان کرمان با همکاری مرکز جامع علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمان برگزار خواهد شد.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در ستاد از جمله موارد مربوط به المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت و همچنین برگزاری جلسه با مسئولین مراکز پیوند پیوند سلول‌های بنیادی خونساز ارائه نمودند.

 

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZaS2