اهمیت افزایش همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با مراکز جامع این حوزه

.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، دویست و چهارمین جلسه شورای اجرایی ستاد با حضور دکتر حمیدیه دبیر ستاد، دکتر عارفیان مدیر بخش آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی، دکتر محسنی مدیر بخش دانش آموزی و جمعی از اساتید و کارشناسان ستاد در تاریخ 22 مهر ماه سال 1398، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید.

در ابتدا دکتر حمیدیه با اشاره به اهمیت فعالیت‌ها و همکاری انجمن‌های دانشجویی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با مراکز جامع مرتبط با این حوزه گفت: می بایست افراد خلاق و فناور در این گروه‌ها پویا بوده و در جهت توسعه این علم مشارکت داشته باشند. دبیر ستاد همچنین جمع آوری اطلاعات محصولات شرکت‌های مرتبط با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را از دیگر فعالیت‌های مهم ستاد برشمرد و افزود: شناسنامه‌دار شدن محصولات در معرفی و ارائه خدمات بهتر شرکت‌های این حوزه به مراکز مرتبط کمک شایانی خواهد نمود.

در ادامه دکتر ربانی با اشاره به استقبال خوب اساتید دانشگاه‌ها در حمایت ستاد از طرح‌های مرتبط با شبکه ملی مدل سازی حیوانی و تحقیقات درون تنی افزود: می توان با حمایت از مراکز تکثیر، پرورش حیوانات آزمایشگاهی و آزمایشگاه‌های مطالعات درون تنی در جهت ارائه خدمات مرتبط اقدامات مناسبی انجام داد.

سپس دکتر محسنی به ارائه توضیحاتی پیرامون مصوبات جلسات شورای اجرایی ستاد در طی سال جاری پرداخت و افزود: بیشترین حجم مصوبات مربوط به بخش فناوری و تجاری سازی بوده که خود نشاندهنده اهمیت این موضوع می باشد.

در پایان اعضای ستاد گزارشی از روند پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت پذیرفته در مورد مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی تهران، برنامه برگزاری استارتاپ در کرمان و المپیاد دانش آموزی و دانشجویی ارائه نمودند.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZVP2