استارت‌آپ بیوتکنولوژی هندی Immuneel Therapeutics پانزده میلیون دلار جمع آوری و کارآزمایی بیماران را برای درمان سرطان CAR-T آغاز کرد

استارت‌آپ بیوتکنولوژی هندی Immuneel Therapeutics اعلام کرده که درمان بیماران را در یک کارآزمایی بالینی CAR-T به نام «IMAGINE» آغاز کرده است.

استارت‌آپ بیوتکنولوژی هندی Immuneel Therapeutics اعلام کرده که درمان بیماران را در یک کارآزمایی بالینی CAR-T به نام «IMAGINE» آغاز کرده است.

 تمرکز این شرکت هندی بر ایجاد دسترسی به درمان با سلول T دارای گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR-T) و سایر روش‌های ایمنی سلولی برای مدیریت و درمان سرطان است.

این کارآزمایی فاز دوم، اولین کارآزمایی CAR-T تحت حمایت سرمایه گذاران در هند است و اکنون به طور فعال بیماران را در Narayana Hrudayalaya، Bengaluru ثبت می کند.

 Immuneel که در سال 2019 تأسیس شد، گفت: "ماموریت دارد برنامه های سلول درمانی و ژن درمانی، به ویژه با داده های بالینی را با هزینه ای مقرون به صرفه به هند بیاورد."

 در آوریل امسال، Immuneel با موفقیت نزدیک به 15 میلیون دلار در دور مالی سری A، با همکاری Eight Roads Ventures، True North Fund VI LLP و F-Prime Capital، همراه با مشارکت سایر سرمایه گذاران موجود، جمع آوری کرد.  این سرمایه ها شرکت را قادر می سازد تا خط تولید و توسعه مقیاس خود را پیش ببرد.

کوش ام پارمار، یکی از بنیانگذاران Immuneel Therapeutics افزود: "هدف ما ارائه درمان های بالقوه تغییردهنده به بیماران در هند و امکان دسترسی مقرون به صرفه به CAR-T و سایر درمان های پیچیده است.  همانطور که ما برنامه‌های اصلی خود را پیش می‌بریم، این تامین مالی همچنین به ما اجازه می‌دهد تا یک شرکت متعهد و با کیفیت برای نوآوران جهانی ایجاد شود که بتوانند با ما همکاری کرده و دسترسی بیماران در منطقه را فراهم کنند.

 درمان‌های CAR-T که قبلاً در هند در دسترس نبودند، نتایج امیدوارکننده‌ای را برای بیمارانی که تمام روش‌های درمانی دیگر را در طیف وسیعی از سرطان‌های خون به پایان رسانده‌اند، نشان داده‌ است.  این درمان‌ها در سطح بین‌المللی در دسترس هستند، اما به ازای هر دوز بسیار پرهزینه بوده، و آزمایش IMAGINE اولین گام را برای ارائه درمان‌های مقرون‌به‌صرفه و با کیفیت جهانی بر اساس داده‌های بالینی در هند برداشته است.

 Kiran Mazumdar Shaw، یکی از بنیانگذاران و مدیر Immuneel، گفت: این نقطه عطفی در ساخت اکوسیستمی برای تسریع و در دسترس سازی سلول درمانی برای بیماران در هند، مطابق با استانداردهای جهانی و مقرون به صرفه است.  سلول‌درمانی‌های شخصی‌سازی‌شده در سرتاسر جهان در ابتدای راه بوده و ما فرصتی برای متمایز شدن از طریق مشارکت و نوآوری‌های مرز دانش داریم.

 درمان با سلول‌های CAR-T در ایالات متحده از یک دهه پیش آغاز شد و ثابت شده است که برای بیمارانی که پس از درمان سرطان خون یا لنفوم مجددا عود می‌کنند، علی‌رغم هزینه آن که فراتر از توان اکثر مردم از جمله مردم هندی‌ است، مفید واقع شده است.  با راه اندازی Immuneel اولین مرکز یکپارچه هند و ایجاد CAR-T درمانی در شهر نارایانا (بنگالور)، ما امیدواریم که به هزاران بیمار نیازمند دسترسی داشته باشیم.  من می‌خواهم از Immuneel برای همکاری با ما برای اولین فاز 2 CT در هند و ارائه این درمان سرطان به هند با هزینه مقرون به صرفه تشکر کنم."

 Siddhartha Mukherjee، یکی از بنیانگذاران و مدیر Immuneel، اضافه کرد: "این نتایج کارآزمایی، موفقیت تکنولوژی مرزدانش درمان با سلول CAR-T را نشان داده و به بسیاری از بیماران نیازمند امید می دهد. اکنون بیماران سرطانی در هند می توانند مشتاقانه منتظر دسترسی به سلول درمانی CAR-T تولید شده در هند باشند که درمان سرطان را در سطح جهانی متحول کرده است.

 "IMAGINE درها را به روی شانس دوم زندگی با یک درمان بالقوه، هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مبتلا به سرطان خون باز کرده است، و ما بسیار هیجان زده هستیم که این فرصت را داریم تا در این کارآزمایی مهم با بیماران هندی برای یک محصول با کیفیت جهانی شرکت کنیم.

https://www.labiotech.eu/trends-news/cart-cancer-biotech/




کلمات کلیدی
//isti.ir/ZNou