ارتباط میکروبیوم روده با کارتی سل تراپی برای درمان سرطان

تحقیقات نشان داده است که میکروبیوم روده ممکن است برای بیماران مبتلا به لنفوم سلول B، اثربخشی کارتی سل تراپی را تعدیل کند.

 

تحقیقات نشان داده است که میکروبیوم روده ممکن است برای بیماران مبتلا به لنفوم سلول B، اثربخشی کارتی سل تراپی را تعدیل کند.

دانشمندان طی تحقیقات خود کشف کردند که بررسی داده های میکروبیوم روده فردی قبل از کارتی سل تراپی می تواند بطور دقیق پاسخگویی به درمان را در بیمار پیش بینی کند. لازم به ذکر است این مسئله تنها در صورتی امکان پذیر است که بیماران از قبل با آنتی بیوتیک های گسترده اثر، درمان نشده باشند.

در مطالعه ای 172 بیمار مبتلا به لنفوم را که چندین سیکل شیمی درمانی ناموفق انجام داده بودند، از قبل از شروع ایمونوتراپی تا دو سال بعد، مورد بررسی قرار دادند.

داده‌های حاصل نشان می دهد که 20 درصد از بیمارانی که زیرمجموعه‌ای از آنتی‌بیوتیک‌های گسترده اثر مانند مروپنم(Meropenem)، پیپراسیلین-تازوباکتام یا سفپیم(Cefepime) دریافت می‌کردند، پاسخ بالینی متفاوتی به کارتی سل تراپی نشان دادند. دانشمندان این داده ها را با داده های بیمارانی که آنتی بیوتیک های دیگر دریافت کرده بودند و بیمارانی که آنتی بیوتیک دریافت نکردند، مقایسه نمودند. در نتیجه مشخص شد که پاسخ کاهش یافته، ناشی از اثرات خود آنتی بیوتیک ها نیست، بلکه به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک های گسترده اثر قبل از کارتی سل تراپی است و همچنین مشخص شد که این بیماران در مقایسه با بیمارانی که تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار نگرفته اند، دارای سایز تومورو التهاب سیستمیک بالاتری بودند.

 

لینک خبر:

https://www.europeanpharmaceuticalreview.com/news/180531/gut-microbiome-linked-to-cancer-car-t-therapy-response/

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZUav