آخرین پیشرفت‌ها از چاپ زیستی سه بعدی در بافت های قلبی

 بیماری‌های قلبی-عروقی (CVD) به عنوان یک عامل اصلی در مرگ و میر جهانی شناخته‌ شده‌اند. با وجود پیشرفت‌های متعدد در درمان‌های پزشکی، استاندارد طلایی برای درمان CVD هم‌چنان جای کار دارد. از سوی دیگر، مهندسی بافت به عنوان یک زمینه مطالعاتی پیشگام با نتایج امیدوارکننده در بازسازی بافت با استفاده از سلول‌ها، نشانه‌های بیولوژیکی و داربست‌ها ظاهر شده است.

چاپ زیستی سه بعدی به دلیل توانایی آن در ایجاد ساختارهای داربست پیچیده، کپسوله کردن سلول‌ها و انجام این وظایف با دقت، تکنیکی است که به سرعت در حال رشد در مهندسی بافت است. اخیراً پرینتر زیستی سه‌بعدی کار خود را در زمینه مهندسی بافت‌های قلبی آغاز کرده است و محققین در حال بررسی این تکنیک برای توسعه استراتژی‌های نو در بازسازی بافت قلب هستند.

در این بررسی، مبانی زیست‌شناسی بافت قلب، تکنیک‌های چاپ زیستی سه‌بعدی و جوهرهای زیستی موجود، و سلول‌های اجرا شده برای بازسازی قلب به طور خلاصه ارائه شده است. پس از آن، کارهای پیشگام و پیشرفته‌ای که از چاپ زیستی سه‌بعدی برای مهندسی بافت قلب استفاده کرده‌اند، به‌طور کامل بررسی می‌شوند. در نهایت، مسیرهای نظارتی و محدودیت‌ها و چالش‌های معاصر آن‌ها برای ترجمه بالینی مورد بحث قرار می‌گیرد.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/admt.202101636

کلمات کلیدی
//isti.ir/Ztat