بازدید از مرکز جامع سلول های بنیادی و ‌پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی از مرکز جامع سلول های بنیادی و ‌پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس بازدید کردند.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی از مرکز جامع سلول های بنیادی و ‌پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس بازدید کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه تربیت مدرس که از اواخر سال 98 شروع به کار کرده با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تولید ثروت از فن‌آوری‌های نوین پزشکی بازساختی، آموزش، تربیت و ارتقای علمی نیروهای تحقیقاتی مورد نیاز، توسعه، ارتقاء و به روز کردن سطح علمی و توانمندی کادر علمی و فنی، آموزش و تربیت در جهت تامین ابزار و تکنولوژی های کاربردی نوین و فناورانه، هدایت تحقیقات پایه و بالینی به سوی اهداف درمانی، پرورش دانش علمی در زمینه پزشکی بازساختی و به اشتراک گذاشتن آن با محققان و پزشکان و.... راه اندازی شده است.

این مرکز به عنوان یک مرکز زیربنایی، نقشی مهم در توسعه فرآورده‌های سلولی، محصولات ژن‌درمانی و مهندسی بافت دارد که در سال‌های آتی، نقش کلیدی در جهت ارتقای سلامت جامعه و مردم و درمان بیماران صعب ‌العلاج خواهند داشت.

در این بازدید علاوه بر دکتر شقایق حق جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و دکتر احسان عارفیان، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، دکتر امیر عبدالله زاده، معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر حسین نادری منش رئیس پارک علم و فناوری و دکتر سامان حسین خانی، رئیس مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز حضور داشتند.

حق جوی جوانمرد ضمن تاکید بر به کارگیری محصولات دانش بنیان در مرکز جامع سلول های بنیادی اظهار داشت: استفاده از بخش خصوصی و توان جوانان محقق در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. حوزه سلول های بنیادی دارای محصولات مختلفی می باشد که در علوم نوین پزشکی مورد استفاده است و با ارائه درست خدمات، محصولات باکیفیت و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو می توانیم میان کشورهای موفق این حوزه در تولید محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، جایگاهی داشته باشیم.

وی ضمن بیان اطلاع از دشواری های احداث کلین روم، ادامه داد: امیدوار هستیم با حمایت های دانشگاه و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری این طرح به بهره برداری های روز افزون برسد.

عارفیان هم ضمن تبریک بابت پیشرفت این پروژه بر لزوم تولید محصولات باکیفیت و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو تاکید کرد و ادامه داد: این مرکز به عنوان یک مرکز پیشرو و پیشرفته در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تلقی شده است و می توان با افتتاح این مرکز جامع کمک شایانی به دانشجویان، پژوهشگران و شرکت های این حوزه انجام داد.

 عبداله زاده نیز ضمن معرفی دانشگاه و ظرفیت های موجود در آن گفت: یکی از دغدغه هایی که با آن مواجه هستیم، کمبود منابع مالی است.

وی در ادامه بر جهت دار کردن فناوری تحقیقات در اعضای هیات علمی دانشگاه،کاربردی کردن پژوهش ها و مرکز جامع سلول های بنیادی دانشگاه تاکید کرد.

 حسین خانی نیز ضمن خیر مقدم و معرفی مرکز جامع، آمادگی مرکز را برای توسعه فعالیت ها در حوزه های ژن درمانی، سلول درمانی، مهندسی بافت و همچنین خدمات رسانی در صورت پیشرفت فاز نهایی این مرکز اعلام کرد.

وی ادامه داد: در صورت راه اندازی مرکز جامع، هشت تیم به صورت هم زمان میتوانند از خدمات این مرکز  استفاده کنند.

 رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس هم گفت: با استفاده از توان عملیاتی و به کارگیری شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، امکان ارتقا پارک علم و فناوری در دانشگاه تربیت مدرس فراهم شده است؛ همچنین امیدوار هستیم با ایجاد زیرساخت های مناسب در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، کمک شایانی به توسعه هسته های نوپا و شرکت های این حوزه انجام دهیم.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zgfw