اجرایی شدن اهداف مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، در تاریخ 16 آبان 1402، جلسه ای با حضور دبیر ستاد جناب آقای دکتر عارفیان و معاون ایشان سرکار خانم دکتر معدنی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جناب آقای دکتر تفقدی با موضوع دریافت حمایت های مالی و معنوی از ستاد در راستای اجرایی شدن اهداف مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در محل ستاد برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری­های پزشکی بازساختی و سلول­های بنیادی، در تاریخ 16 آبان 1402، جلسه­ای با حضور دبیر ستاد جناب آقای دکتر عارفیان و معاون ایشان سرکار خانم دکتر معدنی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد جناب آقای دکتر تفقدی با موضوع دریافت حمایت­های مالی و معنوی از ستاد در راستای اجرایی شدن اهداف مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در محل ستاد برگزار گردید.

در این جلسه دکتر تفقدی ضمن برشمردن ثمره حمایت‌های دریافتی از ستاد از جمله ساخت و تجهیز اتاق تمیز، اختصاص سوله 3000 متری برای پارک علم و فناوری خراسان که مرکز نوآوری در آن واقع شده است و درخواست تخصیص مرحله بعدی حمایت مالی، به بیان چالش­ها، موانع و مشکلات خود و نیاز به دریافت آموزش و راهنمایی به منظور گام برداشتن در مسیر قانونی و تولید تحت شرایط GMP و اخذ مجوزهای سازمان غذا و دارو پرداخت.

در ادامه دکتر عارفیان ضمن ارائه راهکارهایی جهت حل این موانع و مشکلات، لزوم برداشتن گام اول در این مسیر و شروع آن را ضروری دانست. وی با ذکر این نکته که فضای حاکم بر مراکز نوآوری باید ملی و در راستای توسعه منافع کشور عزیزمان ایران باشد، بر لزوم همکاری مرکز نوآوری با سایر مراکز دارای زیرساخت در استان تأکید کرد و افزود که در صورت لزوم، ستاد می‌تواند به‌منظور اجتناب از ایجاد فضاهای سلیقه‌ای و فردی در عرصه حضور داشته باشد. وی تصریح کرد که مراکز نوآوری موظف هستند گزارش توانمندی‌ها و رشد شرکت‌های وابسته را در قالب چک‌لیست ارسالی به همه مراکز، تکمیل نموده و به ستاد ارائه دهند.

در پایان دکتر تفقدی ضمن تشکر و استقبال از پیشنهادهای مطرح شده، اظهار کرد دراسرع‌وقت گزارش توانمندی‌ها و رشد شرکت‌های وابسته به مرکز نوآوری را ارائه خواهند داد.

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zynx