مدت زمان بهینه ایمونوتراپی برای درمان سرطان ریه

درخصوص افراد مبتلا به سرطان سلول غیرکوچک ریه(NSCLC) پیشرفته که تحت درمان با ایمونوتراپی قرار می گیرند، یک سوال کلیدی مطرح می شود; که تا چه مدت باید درمان را برای مشاهده بهترین شانس بقا ادامه دهند.

درخصوص افراد مبتلا به سرطان سلول غیرکوچک ریه(NSCLC) پیشرفته که تحت درمان با ایمونوتراپی قرار می گیرند، یک سوال کلیدی مطرح می شود; که تا چه مدت باید درمان را برای مشاهده بهترین شانس بقا ادامه دهند. در مطالعه ای محققین سوابق پزشکی افرادی که ایمونوتراپی را حدود دو سال انجام دادند، با افرادی که بیش از آن ادامه دادند، مقایسه کردند. یافته ها نشان می دهد که توقف درمان پس از دو سال تأثیر منفی بر میزان بقا نداشته است، این مشاهدات به طور بالقوه به بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اطمینان خاطر می دهد که آیا درمان را در آن مرحله قطع کنند یا خیر.

محققین در مطالعه خود که اخیراً در JAMA Oncology Trusted Source منتشر شده است، سوابق پزشکی بزرگسالانی که بین سال‌های 2016 تا 2020 مبتلا به NSCLC پیشرفته بودند را بررسی کردند و درمان خود را با ایمونوتراپی آغاز کردند. این مطالعه بر دو مسیر مختلف درمانی متمرکز بود: در مسیر اول، درمان آغاز شده در حدود دو سال بعد (به ویژه بین 700 تا 760 روز) متوقف شد و مسیر دوم درمان، برای بیش از دو سال (بیش از 760 روز) ادامه یافت.

دکتر هایینگ چنگ، دانشیار انکولوژی در کالج پزشکی آلبرت انیشتین و همچنین متخصص انکولوژی در سیستم بهداشت Montefiore در این خصوص گفت: امروزه ایمونوتراپی به عنوان یک رویکرد پیشرو و مهم در درمان NSCLC پیشرفته ظاهر شده است. با این حال، یک سوال با پاسخ مبهم وجود دارد: مدت زمان ایده آل برای ایمونوتراپی چه میزان است؟

به طور معمول مدت دو سال برای ایمونوتراپی در نظر گرفته شده است. با این حال، تعداد قابل توجهی از بیماران ترجیح می دهند درمان خود را فراتر از این بازه زمانی تمدید کنند.

دکتر چنگ خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از این مطالعه که شامل 1091 بیمار مبتلا به NSCLC پیشرفته است، پاسخ به این سوال را روشن کرده است. این مطالعه هیچ تفاوت آماری معناداری را در بقای کلی بین بیمارانی که ایمونوتراپی را در پایان دو سال متوقف کردند و بیمارانی که پس از آن ادامه دادند، نشان نمی دهد. دکتر وائل هارب، هماتولوژیست و انکولوژیست در مؤسسه سرطان Memorial Care و معاون امور پزشکی در Syneos Health، در ادامه گفت: « نتایج حاصل از این تحقیقات بسیار به موقع و تأثیرگذار بود.» دکتر هارب که در این مطالعه دخیل نبود، گفت: این نتایج به خوبی مدت زمان بهینه ایمونوتراپی در مدیریت سرطان ریه سلول غیر کوچک پیشرفته (NSCLC) را روشن می کند.

لینک خبر:

https://www.ajmc.com/view/novel-pet-based-radiomics-signature-predicts-car-t-efficacy-in-dlbcl

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZRaw