سلول درمانی بعنوان سریع ترین بخش در حال توسعه در بازار microcarrier

بر اساس تحلیل های انجام شده، بازار جهانی ریزحامل ها (Microcarry) در آستانه رسیدن به ارزش قابل توجهی معادل 3.43 میلیارد دلار تا سال 2030 است.

ریزحامل ها به عنوان عاملی حیاتی در رشد سلول‌های چسبنده در بیوراکتورها، انقلابی در تولید محصولات بیودارویی و سلول‌درمانی ایجاد می‌کنند. این فناوری چند جانبه، از کشت جمعیت‌های سلولی چسبنده ویروس‌ساز یا تولیدکننده پروتئین پشتیبانی می‌کند و نقشی محوری در تولید محصولات بیولوژیک و واکسن در مقیاس بزرگ ایفا می‌کند.

انتظار می‌رود بازار ریزحامل ها با CAGR با 8.85 درصد از سال 2022 تا 2030 رشد کند. پیش بینی میشود این بازار رشد قابل توجهی را تجربه کند که ناشی از نیاز به افزایش راندمان تولید انواع واکسن، کاهش هزینه‌ها و رسیدگی به طیف وسیعی از بیماری‌ها است. همچنین حوزه های بیولوژی و پزشکی بازساختی با تمرکز بر درمان های نوآورانه و پیشرفت های تکنولوژیک در تحقیقات زیست شناسی سلولی، شاهد تقاضای قابل توجهی هستند.

بید های ریز حامل (microcarrier beads) به لطف نقش محوری خود در بیوتکنولوژی و کشت سلولی، حرف اول را می‌زنند. این محصولات بستری انعطاف‌پذیر برای اتصال و رشد سلولی فراهم می‌کنند و تولید داروهای زیستی، واکسن‌ها و درمان‌های مبتنی بر سلول را تسهیل می‌کنند. توانایی آنها در پشتیبانی از تراکم سلولی بالا و مقیاس پذیری در پردازش زیستی، آنها را برای راه حل های کارآمد و مقرون به صرفه ضروری می کند.

 

رهبران بازار شرکت های داروسازی و بیوتکنولوژی با تکیه گسترده به ریزحامل ها برای کاربردهای مختلف،پیشتاز بازار Microcarrier هستند. آنها نقش مهمی در تولید داروهای زیستی، واکسن‌ها و درمان‌های مبتنی بر سلول دارند. سرمایه‌گذاری مستمر در تحقیق و توسعه، همراه با نوآوری در فناوری ریزآرایه ها، تقاضا برای این محصولات را بیشتر تقویت می‌کند.

لینک خبر:

https://finance.yahoo.com/news/cell-therapy-emerges-fastest-growing-103300218.html

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZJhw