با توسعه پلتفرم‌های T-Cell ؛

دسترسی بیماران به روش‌های سلول درمانی تسهیل می‌شود

شرکت پاناسونیک به عنوان یکی از غول‌های صنعت الکترونیکی سعی دارد در یک همکاری با شرکت Shinobi Therapeutics و مرکز دانشگاه کیوتو، پلتفرم های T-Cell درمانی را توسعه دهد.

به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول درمانی، در یک همکاری سه‌جانبه، هولدینگ پاناسونیک، شرکت Shinobi Therapeutics و مرکز دانشگاه کیوتو در حال انجام تحقیقات برای ایجاد یک پلتفرم تولید مقرون‌به‌صرفه برای درمان‌های مبتنی‌بر سلول‌های T هستند.

براساس این گزارش، تسهیل در دسترسی به سلول درمانی برای بیماران در مقیاس جهانی اصلی ترین هدف تعریف شده در این پروژه به شمار می آید.

 با توجه به اینکه درمان‌های مبتنی‌بر سلول در انواع سرطان‌ خون و سایر بیماری‌ها موفقیت کسب کرده‌اند، هزینه‌های این نوع درمان همچنان یک چالش است و دسترسی را برای بیماران در سراسر جهان غیرممکن می‌کند.

ازاینرو، شرکت پاناسونیک درنظر دارد تا با استفاده از تحقیقات شرکت شینوبی به عنوان  یک شرکت بیوتکنولوژی متمرکز بر توسعه پلتفرم‌های‌ برپایه سلول‌ T (مشتق از سلول‌های بنیادی پرتوان القا شده (iPSCs))، و دانشگاه کیوتو به عنوان دانشگاه رتبه یک ژاپن، پلتفرم های T-Cell درمانی را توسعه دهد.

در همین راستا، یوکی کوسومی، مدیر نماینده و رئیس پاناسونیک گفته است: «برای دسترسی گسترده به درمان‌های امیدوارکننده برپایه سلول T مشتق از iPS (iPS-T) در سطح جهانی، پاناسونیک متعهد به توسعه پلتفرمی است که سلول‌هایی ایمن را با کمترین هزینه ممکن تولید کند.»

«کاهش زمان تولید و هزینه سلول‌درمانی‌ها باید به گونه‌ای انجام شود که ایمنی یا اثربخشی درمان را به خطر نیندازد، و ما از اینکه می‌بینیم جوامع بیوتکنولوژی و مهندسی ژاپن گردهم می‌آیند تا این مهم اتفاق بیفتد، هیجان‌زده هستیم.»

فناوری سلولiPS-T  دارای یک دهه پیشینه تحقیقات حول محور iPSCها در شرکت شینوبی است. این فناوری از iPSCهایی استفاده می‌کند که در اصل توسط دانشمند برنده جایزه نوبل، شینیا یاماناکا، ساخته شده است. انتظار می‌رود فاز اول این مشارکت در آوریل 2025 تکمیل شود، زمانی که پیش‌بینی می‌شود نمونه اولیه منتشر شده باشد.

کانکو، هم‌بنیانگذار شینوبی، نیز خاطر نشان ساخته است: "پیشرفت در تولید سلول iPS و اصلاح ژنتیکی iPSCها توسط شینوبی برای فرار از سیستم ایمنی، درمان بازساختی برمبنای سلول T را امکان‌پذیر کرده است. دستگاه کشت سلول خودکار توسعه یافته در این تحقیق مشترک، به طور قابل توجهی این امر را تسریع می‌کند و کمک می‌کند که درمان بازساختی پیشرفته با سلول‌های T قاتل برای هر بیمار در سطح جهانی فراهم شود."

 

 

لینک اصلی خبر:

https://www.bioprocessintl.com/deal-making/panasonic-and-shinobi-team-to-develop-cost-effective-cell-therapy-tech

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zoax