تغییر ریل نیکوکاری از مدرسه سازی به پژوهشکده سازی/ نیاز به خیرین فناوری داریم

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است که در شرایط فعلی ریل نیکوکاری باید از مدرسه سازی به پژوهشکده سازی تغییر پیدا کند و گفت: کشور در شرایط فعلی نیاز به خیرین فناوری دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است که در شرایط فعلی ریل نیکوکاری باید از مدرسه سازی به پژوهشکده سازی تغییر پیدا کند و گفت: کشور در شرایط فعلی نیاز به خیرین فناوری دارد.

دکتر امیرعلی حمیدیه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر فناوری به گلوگاه اصلی پیشرفت کشور تبدیل شده و به همین دلیل نیاز به خیر پژوهشکده ساز در کشور داریم.

وی ادامه داد: در صورتی که خیرین پا در عرصه فناوری بگذارند، هم می تواند تلاش پژوهشگران به نتیجه مطلوب برسد و آنان امیدوارانه کار را به پیش ببرند و هم مردم نتایج شیرین فناوری را خواهند چشید که به مراتب ارزشمند است.

تعداد کمی از خیرین در حوزه فناوری فعالیت دارند

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: تاکنون تعداد کمی از خیرین در حوزه فناوری و فناوری فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هرچند عمده فعالیت مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلول و ژن درمانی با کمک خیرین در حال انجام است، اما حقیقت مطلب این است که این مقدار بسیار ناچیز است و هنوز هم خیرین تمایل به تهیه اسکان، لباس، غذا و … دارند.

وی ادامه داد: بدست آوردن روش های درمانی برای بیماران بخصوص بیماری های کشنده و صعب الاعلاج با پول دولتی به جایی نخواهد رسید و حتما نیاز دارد که خیرین فعالانه پا به این میدان بگذارند؛ تا بیماری های صعب الاعلاج درمان شود.

وی گفت: بیماران صعب الاعلاج نیاز به درمان ویژه دارند؛ که پیش نیاز آن رسیدن به فناوری است. فناوری خرج دارد؛ خرج آن مانند ساختمان ساختن نیست که به چشم قابل دیدن باشد؛ اما خرج در این زمینه به نفع مردم است.

تغییرنگرش دربین خیرین و نیکوکاران باید ایجاد شود

وی ادامه داد: یک زمانی مدرسه سازی کاری خیلی خوب بود اما سوال این است که آیا نباید این روند تغییر پیدا کند؟ حمیدیه با طرح این سوال که آیا همچنان تمام توجه خیرین باید مدرسه سازی باشد؛ گفت: به نظر می رسد که درحال حاضر خیرین از مدرسه سازی باید به توسعه فناوری توجه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: شرایط در کشور تغییر یافته و به نظر می رسد دیگر نیاز نباشد که جای جای کشور مدرسه بسازند به عبارتی شیوه و روش کارهای خیر باید عوض شود.

حمیدیه گفت: شاید آموزش و پرورش یا همکاران ما در آموزش پایه از ما ناراحت و دلخور شوند، من خود از عشاق آموزش و پرورش هستم و دوست دارم که آینده سازان مملکت به رشد و تعالی برسند، اما باید روند فعالیت خیرین در دل آموزش و پرورش هم تغییر پیدا کند و بیشتر به فکر توسعه ی پژوهش سراهای دانش آموزی باشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر فناوری به گلوگاه پیشرفت این کشور تبدیل شده اما متاسفانه کار خیر در کشور؛ محدود به خرید دارو؛ تهیه غذا یا ساختن مدرسه شده است.

وی ادامه داد: تعداد زیادی ساختمان های بیکار مربوط به دانشگاه ها سال هاست ساخته شده که همچنان بلا استفاده هستند.

وی تاکید کرد: اگر این بناها در مسیر توسعه فناوری قرار گیرند به موفقیت بزرگی دست می یابیم.

وی افزود: فکر می کنم بیش از ۵۰ درصد کلاس ها و ساختمانهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف کشور ساخته شده؛ خالی مانده است. می خواهیم این ساختمان ها را جه کار کنیم یا به عبارتی چه برنامه ای برای آنها داریم. به نظر می رسد بهره گیری از این مجموعه ها در مسیر توسعه فناوری؛ بسیار مهم است.

حمیدیه افزود: ما سال های گذشته همواره فکر می کردیم که با ساختمان سازی، آموزش و پژوهش و فناوری در این مملکت رشد می کند اما واقعیت این است که اینطور نیست.

وی افزود: نیروی انسانی مجرب هستند که فناوری، پژوهش را توسعه می دهند و راه تعالی و پیشرفت را هموار می کنند.

وی افزود: من فکر می کنم دوره زمانه این موضوع خیلی وقت است که رسیده که رسانه به میدان بیاید تا دید خیرین و نیکوکاران را در زمینه توسعه فناوری باز کنند.

وی بیان داشت: اگر رسانه ها بتوانند این نگاه را تغییر دهند؛ کار خیلی بزرگی انجام می گیرد.

 

لینک خبر: 

https://www.kiapress.ir/?p=166899

کلمات کلیدی
//isti.ir/Zjqw