تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانش آموزی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

در مراسم تقدیر از برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد از مدال آوران هشتمین المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نیز تقدیر شد

به گزارش ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، صحرایی، وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد: امروز دغدغه همه مسئولان نخبگانی هستند که شکوفایی ایران را رقم خواهند زد. افرادی که ایران را قوی، اقتصاد و فرهنگ قوی و آینده ایران را بر قله می‌خواهند بدانند که این مسیر از مدرسه‌ها و معلمانی می‌گذرد که جوانان علمی را تربیت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای ۱.۵ تا ۳ درصد نخبه وجود دارد، تصریح کرد:تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای المپیاد‌های نوظهور و ملی باید به راحتی در دسترس قرار گیرد و آیین‌نامه آن در حال آماده شدن است.
به گفته وی، ایران در المپیاد‌ها جزو ۱۰ کشور برتر جهان است و المپیاد‌های جدید و به روز نیز باید توسط مرکز دانش پژوهان و سمپاد طراحی شود.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز در این مراسم گفت: انتظار و نیاز ما از نخبگان این است که با خیز جدید علمی و حرکت ابتکاری در راه‌های میان‌بر قدم بردارند.
سید سلمان سید افقهی افزود: مادامی که مثل ماهی در دریای عزت کشورمان هستیم شاید قدر و عزتی که برای ما وجود دارد را به درستی درک نکنیم.قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: با توجه به پیچ تاریخی که کشور در آن قرار دارد و با استفاده از تجربه تاریخ معاصر، ساختن ایران اسلامی را محقق کنید، امیدوارم مدال‌هایی که می‌گیرید منشا اثرات و خیرات برای خودتان و کشورتان باشدگفتنی است المپیاد علمی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در سطح ملی برگزار می شود و تمامی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه صرف نظر از رشته تحصیلی و معدل می توانند در صورت علاقمندی در این المپیاد شرکت کنند.

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZS4x